وبلاگ الو ورزش

نکاتی مهم برای مراقبت از پوست در حین ورزش

نکاتی مهم برای مراقبت از پوست در حین ورزش
ورزش کردن علاوه بر فایده‌هایی که برای بدن دارد، می‌تواند وضعیت پوست انسان را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهند که ورزش‌های مقاومتی و تمرینات هوازی با شدت بالا می‌توانند به پیشگیری و کاهش علائم پیری پوست کمک کنند. این یعنی در کنار داشتن یک روتین مراقبت از پوست مناسب، با ورزش کردن می‌توانید چهره‌ درخشان‌تری داشته باشید. تناسب اندام و ورزش مداوم بر میزان استرس افراد تأثیر می‌گذارد و آن را کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهند که، استرس مزمن می‌تواند باعث پیری و تشدید مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و آکنه شود. با ورزش کردن می‌توانید تا حد زیادی با استرس و عواقب آن مبارزه کنید. اگر با دانستن فواید بسیار ورزش و فعالیت‌های بدنی می‌خواهید انجام آن‌ها را شروع کنید، بهتر است درباره‌ی روتین پوستی و نکات مربوط به مراقبت از پوست در حین ورزش اطلاعات کسب کنید. فراموش نکنید که عدم توجه به این موضوع می‌تواند باعث آسیب دیدن پوست شما شود.
1. قبل از شروع ورزش از ضدآفتاب استفاده کنید
از آنجایی که بدن انسان در هنگام ورزش کردن عرق می‌کند، به منظور مراقبت از پوست خود باید از ضدتعریق بودن ضدآفتابتان اطمینان حاصل کنید. کرم‌های ضدآفتاب ورزشی معمولا از این قابلیت برخوردار هستند. همچین می‌توانید با کمی دقت در اطلاعات نوشته شده روی این محصولات از مدت زمانی که می‌توانند در برابر آب مقاوم باشند، مطلع شوید.
2. حتما پس از تمرین ورزشی صورت خود را بشویید
قرمز شدن پوست پس از تمرین یک اتفاق کاملا طبیعی است؛ اگر شما هم تا به حال با آن روبرو شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم در روتین مراقب از پوست خود از سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های حاوی ترکیبات تسکین‌کننده مانند آزولن و بابونه استفاده کنید.
3. سعی کنید در هنگام ورزش آرایش سنگینی نداشته باشید

به طور کلی،‌ شستن صورت و انجام روتین مراقبت پوستی پس از تمرین خیلی مهم‌تر از شستن آن پیش از تمرین است؛ زیرا در طول ورزش و در اثر عرق کردن باکتری‌ و چربی زیادی روی پوستتان تجمع پیدا می‌کند.
4. پس از تمام شدن تمرین ورزشی خود حمام کنید
عرق کردن باعث به وجود آمدن یک محیط گرم و مرطوب می‌شود که دقیقا مناسب رشد باکتری‌ها است. بنابراین نه تنها برای مراقبت از پوست، بلکه برای سلامت بدنتان هم بهتر است پس از ورزش حمام کنید.
5. پوست خود را خنک نگه ‌دارید.
همانطور که از پوست خود در برابر آسیب اشعه‌های فرابنفش خورشید محافظت می‌کنید، باید از آن در برابر انرژی گرمایی هم محافظت کنید. فقط کافی است در حین ورزش صورت خود را با آب خیس کنید یا پس از اتمام آن از ماسک‌های خنک‌کننده استفاده کنید. متخصصان بر این باورند که، انجام این کار در حین جلسات ورزشی سنگین و پرجنب‌وجوش اهمیت بیشتری دارد
.
6. در حین ورزش صورت خود را لمس نکنید
این موضوع شاید ساده به نظر برسد، اما در واقع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما در حین ورزش کردن وسیله‌ها و دستگاه‌های مختلفی را لمس می‌کنید که آلودگی‌ها و میکروب‌های زیادی را روی خود پرورش ‌می‌دهند
. اگر صورت خود را با دست‌های آلوده لمس کنید،‌ ممکن است باکتری‌های روی آن را به پوست صورتتان منتقل کنید و ناخودآگانه باعث به وجود آمدن جوش و آکنه شوید. تمام تلاش خود را بکنید که در حین تمرین در مکان‌های عمومی هرگز دست خود را به صورتتان نزنید. گاهی اوقات یک اشتباه کوچک می‌تواند تمام تلاشی که در روتین مراقبت از پوست خود انجام می‌دهید، را بی‌فایده کند.
و در آخر در هنگام ورزش آب بنوشید.
همانطور که گفته شد، ورزش کردن فایده‌های بسیار زیادی برای بدن انسان، به ویژه، پوست دارد. شما می‌توانید با انجام روتین های مراقبت از پوست و رعایت نکات ذکر شده از به وجود آمدن مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه جلوگیری کنید
.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش