وبلاگ الو ورزش

درمان زانو درد با حرکات ورزشی ساده

درمان زانو درد با حرکات ورزشی ساده و درمان‌های خانگی موثر
زانو درد یک مشکل رایج است که نه تنها افراد مسن، بلکه افراد جوان را هم درگیر می‌کند. اگر شما هم به دلیل رگ به رگ شدن، انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا یا آرتروز زانو درد را تجربه کرده باشید، حتما می‌دانید که این وضعیت چقدر دردناک و آزاردهنده است. اما نگران نباشید. ما در این مقاله به معرفی
10 حرکت ورزشی ساده برای درمان زانو درد می‌پردازیم.
فرقی نمی‌کند ورزشکار حرفه‌ای باشید یا یک فرد معمولی، در هر صورت زانو درد می‌تواند سد راه شما شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که سالانه 18 میلیون نفر به دلیل زانو درد به پزشک مراجعه می‌کنند. خوشبختانه برای درمان زانو درد می‌توانید از بعضی از تمرینات کششی و استقامتی کمک بگیرید. تمرینات کششی و استقامتی می‌توانند عضلاتی که به مفاصل زانو متکی هستند را تقویت کنند. داشتن عضلات مستحکم‌تر می‌تواند فشار وارد شده به زانو را کم کرده و به مفاصل زانو کمک کند آسان‌تر حرکت کنند. قبل از شروع تمریناتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، حتما باید 5 تا 10 دقیقه بدن‌تان را گرم کنید. گرم کردن بدن قبل از انجام حرکات ورزشی باعث می‌شود تا نتیجه‌ی بهتری از ورزش بگیرید، برای حرکات کششی آماده شوید و خطر وارد شدن صدمه به زانو را کاهش دهید. برای گرم کردن بدن می‌توانید تقریبا ۵ دقیقه از دوچرخه‌ی ثابت استفاده کنید، یا 2 دقیقه پیاده‌روی سریع انجام دهید و همزمان دست‌هایتان را بالا و پایین ببرید. همچنین می‌توانید 15 تا 20 دقیقه پوش‌آپ دیوار انجام دهید و به دنبال آن، به همان مدت زمان، حرکت ساق ایستاده را انجام دهید. قبل از شروع انجام حرکات ورزشی برای درمان زانو درد، حتما با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید این حرکات برای شما بی‌خطر هستند. پزشک ممکن است با توجه به وضعیتی که دارید، به شما توصیه کند برخی حرکات را تغییر دهید.
حرکات کششی مناسب برای زانو درد
1. حرکت کششی پاشنه و ساق پا
2. حرکت کششی عضلات چهار سر
3.
درمان زانو درد بعد از ورزش با تمرینات کششی همسترینگ
4. حرکت اسکوات با تکرار نیمه یا ناقص
5. حرکت بالا آوردن ساق پا برای درمان زانو درد
6. بلند کردن کامل یک پا
7. بلند کردن پا از کنار
8. بلند کردن پا در حالی که روی شکم دراز کشیده‌اید
زانود درد یکی از دردهای رایج در میان جوانان و افراد مسن است. در بعضی موارد می‌توان زانو درد را با انجام حرکات ورزشی ساده و درمان‌های خانگی تسکین داد.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش