وبلاگ الو ورزش

بهترین زمان از روز برای ورزش

بهترین زمان از روز برای ورزش
هر زمانی که اقدام به ورزش کنید، قطعاً سود کرده‌اید، اما ممکن است برخی اوقات مناسب‌تر از زمان‌های دیگر باشند. بااین‌همه مشغله‌های کاری، قطعاً پیداکردن یک‌زمان مناسب برای ورزش سخت است، حتی اگر بدانیم که ورزش چقدر برای سلامتی و رفاه ما حیاتی خواهد بود. ورزش به‌عنوان یک فعالیت فیزیکی مهم نقش مهمی در حفظ سلامتی و بهبود کیفیت زندگی افراد دارد. به دلیل مشغله‌های روزمره بسیاری از مردم حق انتخابی برای زمان ورزش کردن ندارند و مجبورند جلسه‌ی تمرینی خود را با برنامه‌ی روزانه‌شان هماهنگ کنند. خیلی‌های دیگر هم زمان کافی در اختیار دارند و اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند، بنابراین برایشان فرقی ندارد و هر زمان که دلشان بخواهد ورزش می‌کنند. این در حالی است که زمان ورزش کردن اهمیت بالایی دارد و انتخاب بهترین زمان از روز برای ورزش می‌تواند تأثیر زیادی روی پیشرفت شما و نتیجه‌ای که می‌گیرید بگذارد. در حقیقت، علم هم نشان داده اینکه چه زمانی از روز ورزش کنید تأثیر بزرگی روی دستیابی شما به اهداف تناسب اندامتان می‌گذارد. با توجه به پژوهش‌ها، ورزش کردن در صبح، بعدازظهر یا شب دارای خوبی‌هایی هستند که می‌توانند کمک زیادی به حفظ سلامتی و بهبود تناسب اندام شما کنند. برای نمونه، ورزش کردن در صبح باعث می‌شود چربی بیشتری بسوزانید و وزنتان را کاهش دهید، هنگام ورزش در بعدازظهر انرژی بیشتری دارید و عملکرد بهتری از خودتان به نمایش می‌گذارید، ورزش در غروب یا شب هم با از بین بردن استرس همراه است و سوخت‌وساز بدن را بهبود می‌بخشد. در این نوشته می‌خواهیم نگاه دقیق‌تری به این موضوع بیندازیم و ببینیم دیدگاه علم درباره‌ی بهترین زمان از روز برای ورزش چیست. در ادامه نگاهی به خوبی و بدی‌های ورزش کردن در صبح، بعدازظهر و شب می‌اندازیم تا ببینید کدام یک انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.
مطالعات از مفهوم ورزش‌کردن در ساعات صبح حمایت می‌کنند. روزهایی که شرکت‌کنندگان روز خود را با ورزش شروع می‌کردند، فعالیت بدنی بیشتری در طول روز داشتند. مزیت دیگر ورزش صبحگاهی، افزایش متابولیسم است، به این معنی که شما کالری بیشتری را در طول روز می‌سوزانید
. دلایل دیگر برای ورزش‌کردن در صبح؟ منابع معتبر علمی نشان می‌دهند که افزایش رژیم تناسب‌اندام در عصر می‌تواند خواب شما را به خطر بیندازد. ورزش ضربان قلب و دمای بدن شما را افزایش می‌دهد. این بدان معناست که جلسات تعریق در اواخر شب می‌تواند مانع از توانایی شما برای خواب شود. مطالعات نشان داده‌اند که ورزش‌کردن در ساعت 7 صبح، در مقایسه با بعدازظهر یا عصر، ممکن است به افراد کمک کند خواب باکیفیت‌تری در شب داشته باشند. یکی دیگر از دلایل ورزش صبحگاهی این است که ورزش با معده خالی می‌تواند چربی بیشتری بسوزاند. افزایش سطح انرژی، کاهش استرس، بهبود خواب در طول شب و تنظیم قند خون از جمله مزایای دیگر ورزش در هنگام صبح به شمار می‌روند.
و اما ورزش در بعدازظهر استرس را از بین میبرد همچنین بعد از ظهر زمان متعادل و مناسبی برای ورزش است؛ و اگر شغل اداری داشته باشید یا به مدرسه و دانشگاه بروید، به احتمال زیاد نمی‌توانید بعدازظهر ورزش کنید و مجبور هستید درس و کار خود را در اولویت قرار دهید. اگر احساس می‌کنید وقت کافی ندارید و روزهایتان به‌سرعت می‌گذرند و با مشغله‌های گوناگون پر می‌شوند، ورزش کردن در بعدازظهر گزینه‌ی مناسبی برای شما نیست و باید صبح‌ها یا شب‌ها ورزش کنید.
ورزش کردن درشب انرژی بالایی دارید و به خوبی ورزش می‌کنید، فرصت مناسب برای انجام چند کار به صورت همزمان، به تقویت سوخت وساز بدن کمک می‌کند، می‌تواند خستگی روز را به طورکلی از بین ببرد.
با در نظر داشتن همه‌ی این‌ها پی می‌بریم بهترین زمان برای ورزش زمانی است که از آن لذت بیشتری می‌برید و با آن راحت‌تر هستید. شما باید ببینید هدفتان از ورزش چیست و چگونه می‌توانید برنامه‌ی روزانه‌تان را با ورزش هماهنگ کنید. نکته‌ی کلیدی این است که برنامه‌ی متعادلی داشته باشید و زیادی به خودتان فشار نیاورید. شما باید بتوانید در طول روز هم کار کنید یا درس بخوانید، هم ورزش کنید و هم تفریح و استراحت کافی داشته باشید. در صورتی که این تعادل برقرار نباشد قطعا نمی‌توانید کار خود را با نظم پیش ببرید و این موضوع روی سلامتی‌تان تأثیر منفی زیادی خواهد گذاشت. پس اگر دیدید جلسه‌ی ورزشی‌تان باعث احساس استرس و خستگی می‌شود باید برنامه‌ریزی خود را تغییر دهید و زمان دیگری را برای تمرین در نظر بگیرید؛ شما می‌توانید همین حالا در سایت الو ورزش عضو شده و از کلیه خدمات ورزشی در لحظه بهره‌مند شوید.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش