وبلاگ الو ورزش

کش بخرم یا دمبل؟

کش بخرم یا دمبل؟
دمبل و کش‌های مقاومتی، هردو ابزارهای محبوبی در دنیای بدنسازی هستند که برای تمرینات قدرتی و مقاومتی استفاده می‌شوند و بااینکه از نظر ظاهر و همچنین مکانیک متفاوت هستند، شباهت‌هایی نیز دارند. در این قسمت شباهت‌های این دو وسیله ورزشی را می‌گوییم. وقتی با کش یا دمبل کار می‌کنید، در واقع شما در حال تمرینات مقاومتی و قدرتی هستید. مورد هدف قرار دادن عضله به منظور تقویت و رشد آن، یک هدف مشترک تمرین با دمبل و کش است و این اولین و بزرگترین شباهت این دو ابزار با یکدیگر است. هم دمبل و هم باندهای مقاومتی می‌توانند به طور موثر گروه‌های ماهیچه‌ای مختلف را تمرین دهند و ورزیده کنند. کش یا دمبل، هر دو ابزار، اجازه رعایت اضافه بار را می‌دهند، که یک اصل ضروری در تمرینات قدرتی در طول زمان است. با دمبل می‌توانید با قوی‌تر شدن، سنگینی وزنه خود را افزایش دهید. در استفاده از نوارهای مقاومتی، می‌توانید از نوارهای ضخیم‌تر یا قوی‌تر استفاده کنید یا چندین باند را برای افزایش مقاومت ترکیب کنید.
اگر مبتدی هستید هم می‌توانید تمرین خود را با کش شروع کنید هم با دمبل. کش‌های ورزشی در مقاومت‌های مختلف مثل خیلی سبک، سبک و متوسط در بازار وجود دارند و از طرفی دمبل‌ها از وزن‌های پایین مثل یک کیلوگرمی تا وزن‌های بالاتر موجود هستند و شما می‌توانید بر حسب توانایی بدن‌تون، دمبل مناسب خود را انتخاب کنید.
تفاوت کش و دمبل
دمبل و کش‌ بدنسازی از جهات مختلفی متفاوت هستند که در ادامه برخی از تفاوت‌های کلیدی بین آن‌ها را خواهیم گفت. قبل از اینکه کش یا دمبل بخرید، بهتر است با یک مربی صحبت کنید و راهنمایی بگیرید. همین حالا می‌توانید با رزرو آنلاین در سایت الو ورزش از مربی‌های ورزشی مشورت بگیرید.
اگر بخواهیم به تفاوت کش و دمبل اشاره کنیم می‌توان گفت:
1. مکانیک مقاومت 2. قابلیت جا به جایی 3. تنوع تمرینی 4. استرس وارده به مفاصل 5. هزینه
آیا کش‌های بدنسازی بهتر از دمبل ها هستند؟
کش یا دمبل هردو ابزاری عالی برای تمرین هستند و نمی‌توان دقیقا گفت کش بهتر از دمبل است یا برعکس! به هرکدام دسترسی دارید یا آن را ترجیح می‌دهید و بیشتر دوست دارید با همان تمرین کنید. پس در پاسخ به سوال آیا کش‌های بدنسازی بهتر از دمبل‌ها هستند، باید گفت انتخاب بین کش یا دمبل، به ترجیحات شخصی، اهداف، راحتی و شرایط فردی شما بستگی دارد. کش و دمبل، هردو شایستگی‌های خود را دارند. اگر به یک باشگاه مجهز دسترسی دارید یا وزنه های سنگین‌تر و ثبات بیشتر را ترجیح می‌دهید، دمبل‌ها ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشند. از سوی دیگر، اگر راحتی، قابل حمل بودن یا تمرینات سبک برای شما مهم است، کش‌های بدنسازی می‌توانند گزینه بسیار خوبی باشند. در نهایت، بهترین انتخاب به اهداف، ترجیحات و شرایط خاص شما بستگی دارد. حتی می‌توانید ترکیبی از هر دو را در برنامه تمرینی خود بگنجانید تا رشد عضلانی و تناسب اندام‌تان را به حداکثر برسانید. برای آنکه بتوانید از تمام خدمات باشگاه بدنسازی استفاده کنید بهتر است با عضویت در سایت الو ورزش باشگاه ورزشی را خود را انتخاب کنید و یا از طریق رزرو آنلاین مربی ورزشی زیر نظر مربی تمریناتتان را پیوست انجام داده تا هرچه زودتر به اندام ایده‌آل خود برسید از این رو الو ورزش با فراهم آوردن هرآنچه که شما برای ورزش کردن و داشتن روزه ورزشی در اختیارتان قرار می‌دهد؛ همچنین با عضویت در سایت الو ورزش به راحتی توانسته تمام محصولات ورزشی را در فروشگاه‌های معتبر به سبد خریدتان اضافه کنید یک خرید مطمئن داشته باشید.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش