وبلاگ الو ورزش

چه کفشی مناسب فوتبال است؟

چه کفشی مناسب فوتبال است؟
محبوبیت فوتبال را از گذشته تا به امروز نباید نادیده گرفت. کفشِ مناسب فوتبال هم از آیتم‌هایست که همیشه مهم و بسیار مورد توجه واقع بوده. اما سوالی که واقعا برای شما در هنگام خرید پیش می‌آید این است که چه کفشی مناسب فوتبال است؟ عواملی چون فرم پا، نوع زمین، نوع پُست و موقعیت بازی در انتخاب کفش نقش موثری دارند. ممکن است ساعت‌ها بدنبال بهترین گزینه برای انتخاب کفش مناسب این بازی باشید. پس انتخاب کفش آنچنان که به نظر می‌رسد کار ساده‌ای نیست.
پیش نیاز انتخاب کفش فوتبال
در خرید کفش مناسب ابتدا شما به یک سری شناخت از شرایط و موقعیت نیاز دارید. در حقیقت پیش نیاز در خرید کفش فوتبال از الزامات یک انتخاب درست است. وزن و انعطاف‌پذیری،‌ مهم‌ترین آیتم در انتخاب کفش مناسب فوتبال است. عواملی تعیین‌کننده، در میزان و شدت این آیتم‌ها نقش دارند. از سری عوامل تعیین کننده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 فرم پا، نوع زمین، نوع پُست و موقعیت بازی تاثیر فرم پا در خرید کفش فوتبال پای هر شخص بدلیل نوع استخوان بدنی، با هر شخص دیگری متفاوت است. اما نکته‌ای وجود دارد که در خرید کفش ورزشی برای هر نوع فرم پا یکسان است. این کفش‌ها باید از قسمت نوک انگشتان تا پاشنه‌ی پا سفت و محکم باشند. اما در جایی که پای شما خم می‌شود انعطاف‌پذیری مورد نیاز فراهم باشد. برای تشخیص میزان انععطاف پذیری، شما نیاز دارید نوع قوس پای خود را بشناسید.
نوع زمین بازی فوتبال، کفش‌های مخصوص بازی را از یکدیگر متمایز کرده است. پس در انتخاب کفش مناسب فوتبال بعد از فرم پا، باید بدانید در چه زمینی بازی می‌کنید. تفاوت اساسی این کفش‌ها در زمین‌های بازی مختلف، زیره آنان است. در زیره این کفش‌های یک سری برجستگی‌های دایره‌ای وجود دارد که به ‌‌آنها گل میخ می‌گویند
.
انواع کفش فوتبال براساس زمین عبارتنداز:
1. کفش فوتبال زمین نرم
کفش مناسب زمین نرم، دارای 6 گل میخ مخروطی قابل تعویض است. این گل میخ‌ها برای کمک به نفوذ در زمین نرم و گل آلود برای رسیدن به حداکثر ثبات طولانی‌تر از حد استاندارداست
.
2. کفش فوتبال زمین سفت
کفش در زمین سفت با گل میخ‌های مخروطی توخالی و یا گاهی تیغه‌ای مناسب است. چرا که این نوع گل میخ باعث افزایش سرعت، کشش و راحتی و کاهش فشار از سطح زمین به پا می‌شود.
3. کفش فوتبال در زمین با چمن مصنوعی

برای این زمین‌ها کفش‌هایی با گل میخ ( استوک) متمرکز پلاستیکی مناسب است. اما نکته‌ای در گل میخ آنان مطرح است. درون گل میخ‌ها سوراخ‌هایی وجود دارد که در اثر برخورد با چمن مصنوعی که خود نیز پلاستیکی‌اند دچار ساییدگی نشوند.
4. کفش فوتبال در زمین داخل سالن
کفش‌ فوتبالی که داخل سالن استفاده می‌شود، یک زیره تخت لاستیکی دارد. این جنس زیره منعطف و بادوام است و باعث بهبود انعطاف، دوام، راحتی و افزایش کشش کفش می‌شود
.
با توجه به اطلاعاتی که درمورد کفش فوتبال در زمین‌های مختلف گفته شد می‌توانید بهترین کفش را انتخاب کنید؛ بهتر است در انتخاب کفش بیشترین دقت را داشته باشید همانطور که به اصطلاح گفته می‌شود پا قلب دوم شما محسوب می‌شود؛ وقتی در رشته ورزشی فعالیت می‌کنید بهتر است کفش آن رشته رشته ورزشی حتما تهیه شود. برای انتخاب کفش از مربی ورزشی رشته ورزشی مربوطه می‌توان کمک گرفت؛ اگر اطلاعات کافی دارید خودتان از بهترین فروشگاه‌ها محصولات ورزشی موردنیاز خود را تهیه کنید.
سایت
الو ورزش
با ارائه کلیه خدمات ورزشی کشور اعم از: اجازه زمین فوتبال، رزرو آنلاین زمین فوتبال، رزرو مربی ورزشی و محصولات ورزشی هر آنچه را که برای شروع به آن احتیاج داشته باشید در اختیارتان قرار داده‌ایم و تنها با عضویت در سایت الوورزش از تمامی خدمات بهره‌مند شوید و اخبارهای ورزشی مطلع شوید.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش