وبلاگ الو ورزش

انتخاب بهترین کیسه بوکس

برای انتخاب بهترین کیسه بوکس به چه نکاتی باید توجه کرد؟
کیسه‌های بوکس، در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هر نوع آن برای اهداف خاصی مناسب است. هنگام انتخاب با لیست بلندی از انواع کیسه بوکس روبرو می‌شوید و همین موضوع گاهی انتخاب را دشوار می‌کند. تهیه‌ی بهترین کیسه بوکس بر اساس نوع تمرین و سطحی که ورزشکار در آن قرار دارد، انجام می‌شود. پس ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید؛ سپس درباره فضای تمرین خود تصمیم بگیرید و در آخر بهترین کیسه بوکس را طبق نیاز و هدف خود برای تمرین انتخاب کنید؛ در این مقاله با انواع کیسه بوکس آشنا می‌شویم:
کیسه بوکس‌های سنگین، بهترین نوع کیسه بوکس برای تمرین هستند؛ این نوع کیسه‌های بوکس شکل استوانه‌ای دارند که اکثرا از سقف آویزان می‌شوند. کیسه های بوکس سنگین، برای تمرین تکنیک‌های ضربه‌ای مانند مشت زدن، لگد زدن و آرنج زدن مناسب هستند و معمولا وزن زیادی دارند؛ پس هنگام خرید مطمئن شوید که سقف شما می تواند وزن کیسه را تحمل کند.
کیسه‌های بوکس ایستاده، روی یک پایه قرار می گیرند و نیازی به آویزان شدن از سقف ندارند؛ به همین دلیل برای استفاده در خانه یا مکان‌هایی که امکان نصب کیسه‌های آویزان وجود ندارد، بسیار مناسب است. کیسه های بوکس ایستاده معمولاً از جنس چرم یا پلاستیک ساخته می شوند و با موادی مانند شن یا فوم پر می شوند. این نوع کیسه بوکس‌ها معمولاً گران‌تر از کیسه‌های آویزان هستند.
کیسه بوکس سرعتی، به شکل گلابی ساخته می‌شود؛ به همین دلیل به آن کیسه بوکس گلابی هم می‌گویند معمولاً گران‌تر از کیسه‌های آویزان هستند. کیسه‌ بوکس‌های سرعتی، کوچک‌تر از کیسه‌های سنگین و ایستاده هستند. این نوع کیسه ها از هوا پر می شوند و به سرعت حرکت می‌کنند. کیسه‌ بوکس‌های سرعتی برای بهبود سرعت ضربات مشت، قدرت، هماهنگی دست و چشم و اهداف خاصی مانند یادگیری بالا نگه داشتن دست‌ها یا افزایش قدرت شانه‌ها، طراحی شده است.
کیسه‌های بوکس دو طرفه، به ورزشکاران کمک می‌کنند تا رفلکس‌ها، سرعت و هماهنگی دست و چشم خود را تقویت کنند. این کیسه‌ بوکس‌ها معمولاً به شکل توپ‌های بسکتبال هستند و بین سقف و زمین با استفاده از دو فنر محکم بهم وصل می‌شوند. وقتی به کیسه بوکس دو طرفه ضربه می‌زنید، ابتدا از شما دور می‌شود و سپس دوباره به سمت شما برمی‌گردد. این حرکت باعث می‌شود که شما به سرعت عمل کنید و از ضربات متقابل دفاع کنید. به طورکلی کیسه‌های دو طرفه، ابزاری عالی برای ورزشکاران رزمی هستند ومی‌توانند با استفاده از آن سرعت و تکنیک‌های دفاعی مثل جاخالی دادن را تقویت کنند.
نکته‌ای که در خرید کیسه بوکس باید به آن توجه کنیم اندازه کیسه بوکس است؛
سایز کیسه بوکس به طور کلی معمولا از 80 سانتی‌متر تا 120 سانتی‌متر است. اگر فقط برای مشت زدن کیسه بوکس را استفاده می‌کنید، بهترین سایز کیسه بوکس 80 تا 120 است؛ اما برای مشت زدن و لگد زدن، اندازه کیسه بوکس باید 120 سانتی‌متر یا بیشتر باشد. کیسه بوکس‌های سنگینی که تا یک متر یا کمی بیشتر ارتفاع دارند، برای بزرگسالان مناسب هستند.
با توجه با اطلاعاتی که در ارتباط با کیسه بوکس گفته شد می‌توانید کیسه بوکس مورد نظر خود را تهیه کنید؛ سایت الو ورزش با ارائه کلیه خدمات ورزشی و با فراهم آوردن محصولات ورزشی نیاز شما را در این زمینه برطرف نموده و در اختیار شما قرار داده که هر آنچه را که در لحظه احتیاج دارید بلافاصله به سبد خریدات اضافه کرده و فراهم کنید.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش