وبلاگ الو ورزش

کراس‌فیت

کراس‌فیت
کراس فیت یک رشته ورزشی همه جانبه است و تمام ابعاد ورزشی را در بر می‌گیرد. هدف از خلق این رشته ورزشی، افزایش تواناییِ کلی بدن مثل قدرت تحمل، استقامت، انعطاف‌پذیری، سرعت، هماهنگی و تعادل است. درحقیقت، این ورزش ترکیبی از رشته‌های مختلف ژیمناستیک، وزنه‌برداری، تمرینات اینتروال شدت بالا، هوازی، تمرین سرعت و استقامت است.
این ورزش در اواخر سال
1990 توسط گرک گلسمن و لورن جنای طراحی شد. آن‌ها یک باشگاه ورزشی به نام کراس‌فیت تأسیس کردند و خیلی زود در تمام آمریکا و جهان شعبه‌هایی از این باشگاه بازگشایی شد.
مزایای تمرینات کراس‌فیت
1. تقویت بدن 2. خاصیت فانکشنال 3. مقرون به صرفه 4. افزایش انعطاف 5. تنوع و خلاقیت برگزاری مسابقات بین‌المللی
حال که با مزایا کراس‌فیت آشنا شدید با تعدادی از معایب این رشته ورزشی هم آشنا شویم:
1. ریسک پذیری بالا 2. عدم توجه به فرم و ساختار 3. ایجاد یک تصویر ناسالم از درد
از آنجایی‌که کلاس کراس ‌فیت یک جامعه مجزا تلقی می‌شود، پس قطعاً زبان خاص خودش را دارد. همیشه در این کلاس، یک شخص آموزش‌ دهنده حضور دارد که همه تابع دستوراتش هستند و به آن مربی می‌گویند. اما محیط باشگاه را در زبان کراس‌ فیتی،
Box یا جعبه می‌نامند. همچنین به برنامه روتین هم WOD می‌گویند.
 AMRAPنیز یعنی باید تمام تلاش خود را بکنید تا در یک زمان مشخص به اندازه توان، تمرینات زیادی را تکرار کنید. به‌طور کلی فلسفه اجتماعی خلق کراسفیت، افزایش آمادگی جسمانی افراد برای دست‌و‌پنجه نرم‌ کردن با چالش‌های زندگی است. شاید بتوان گفت، برنامه کراس ‌فیت برای افزایش قدرت و بهره‌وری کارساز است.
کراس فیت یک ورزش جامع و مهیج است و از ترکیب حرکات چندین رشته ورزشی ایجاد شده است. انجام تمرینات کراس‌فیت، فواید زیادی برای شما خواهد داشت و شما را قوی‌تر و سرعت‌عمل‌تان را بیشتر می‌کند. این ورزش برای زنان و مردان مناسب است و همه می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند
. لازم به ذکر است ورزش کراس‌فیت برای شروع باید در کنار مربی ورزشی مربوطه آموزش‌های لازم را ببینید؛ ورزش کراس‌فیت همانطور که گفته شد در کنار مزایا معایبی هم دارد که آموزش در بهترین باشگاه‌های ورزشی در کنار مربی‌های ورزشی این رشته ورزشی بهترین گزینه انتخابی محسوب می‌شود. سایت الو ورزشبه عنوان بزرگترین سامانه آنلاین کشور شرایطی را فراهم نموده است که بتوانید هر رشته ورزشی که مدنظرتان است را بدون اتلاف وقت انتخاب کنید؛ همچنین سایت الو ورزش در تلاش است تمام خدمات ورزشی اعم از رزرو آنلاین باشگاه، رزرو مربی ورزشی و محصولات ورزشی همه را گرد هم آورده که هر آنچه را نیاز دارید به یکباره بدون دغدغه به‌دست آورید.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش