وبلاگ الو ورزش

چرا بعد از تمرین و ورزش، زانو متورم می‌شود؟
چرا بعد از تمرین و ورزش، زانو متورم می‌شود؟
مفصل زانوی ما نوعی مایع روان‌کننده در خود دارد که برای عملکرد زانو لازم است، اما اگر آسیب یا صدمه‌ای به زانو وارد شود، این مایع مفصلی به مقدار بیشتری در زانو یا اطراف آن جمع می‌شود که زانو به حالت ورم کرده و بسیار ملتهب دیده می‌شود. به همین دلیل است که در اصطلاح عامیانه افیوژن مفصلی به نام (آب آوردن زانو) هم شناخته می‌شود
تورم زانو بعد از ورزش، در اغلب موارد به دلیل یک آسیب دیدگی ورزشی است؛ که بیشتر به این مورد اشاره می‌کنیم.
اگر ورزش شما غیراستاندارد باشد و حرکات را در فرم غلط و اشتباه انجام دهید، به مفصل زانو فشار زیادی وارد می‌شود که منجر به التهاب و تورم می‌شود. همچنین اگر بدون آمادگی قبلی شدت و مدت تمرین را زیاد کنید، مفصل زانو تحت فشار قرار می‌گیرد و منجر به التهاب و تجمع مایعات در آن می‌شود. پیشنهاد می‌کنم همین حالا، وارد سایت الوورزش شده و با رزور آنلاین مربی ورزشی تحت نظر مربی ورزشی شروع به تمرین کنید، آموزش اصولی ببینید. در اکثر موارد فشار در ناحیه زانو به دلیل تمرین‌های غیر اصولی است که خودمان انجام می‌دهیم و مربی و متخصص هر نوع ورزشی به خوبی نقاط مختلف بدن که باید تمرین درست و به جا داشته باشند را آموزش می‌دهند؛ پس بدون اتلاف وقت وارد سایت الو ورزش شده و با عضویت در سایت از خدمات ورزشی بهره‌مند شوید در ادامه این مطلب بیشتر درباره متورم شدن زانو حین ورزش کردن توضیح می‌دهیم.
تمرین و حرکات ورزشی برای پیشگیری از تورم زانو بعد از ورزش
تقویت مفصل زانو باعث می‌شود تا ما از انواع آسیب دیدگی مربوط به این ناحیه در امان بمانیم. اکنون چند حرکت مفید و موثر برای تقویت و گرم کردن زانو معرفی می‌کنیم. انجام این حرکات باعث پیشگیری از درد و ورم زانو بعد از ورزش خواهد شد.
در این قسمت به سراغ نکات و آموزش‌هایی خواهیم رفت تا بتوانید از فشار یا آسیب‌دیدگیِ مفاصل‌تان و هر گونه تورم زانو بعد از ورزش جلوگیری کنید. نکات زیر را با دقت بخوانید و سعی کنید که آن‌ها را به طور مرتب به کار ببندید؛ حتما قبل از شروع ورزش، حرکات کششی انجام دهید. با رفع گرفتگی‌ها یا شُل‌ کردنِ عضلات و تاندون‌های‌تان احتمال بروز این مشکل تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت. شما می‌توانید از حرکات کشش عضلات همسترینگ، ساق پا یا راه‌رفتن روی انگشت‌های پا برای گرم‌کردنِ بدن قبل از ورزش استفاده کنید.
یکی دیگر از راه‌حل‌های بسیار کاربردی، استفاده از بانداژ یا پوشیدن زانوبند است تا هم میزان فشار روی زانوها کمتر شده و هم زانوی‌تان کمتر دچار تورم شود. پس بهتر است که هنگام ورزش به خصوص دویدن و پیاده‌روی، از زانوبند استفاده کنید و با خیال آسوده، تمرین کنید.
آیا می شود ورم زانو را با ورزش درمان کرد؟
خیر! در صورت تورم و ملتهب شدن زانو پس از تمرین، توصیه می‌شود حتما و حتما به زانوهای خود استراحت دهید. استراحت دادن به زانو برای کاهش التهاب و جلوگیری از فشار یا آسیب بیشتر ضروری است. به هیچ وجه زانوی خود را با تمرین و ورزش بیشتر تحریک نکنید و به مفصل متورم زانو زمان دهید که بافت آسیب دیده خود را ترمیم کند و ریکاوری شود؛ بهترین نکته که باید در ورم زانو به آن توجه کنیم این‌ است که به بدن فرصت ریکاوری را بدهیم و بگذاریم آرام آرام خوب شود و در صورت بدتر شدن علائم به متخصص مراجعه کنیم. شما می‌توانید با عضویت در سایت الو ورزش از کلیه خدمات ورزشی بهره‌مند شوید.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش