وبلاگ الو ورزش

چرا بدنسازی برای تنیس بازان ضروری است؟

چرا بدنسازی برای تنیس بازان ضروری است؟
همه ورزشکاران رشته‌های مختلف، غیر از تمرینات تخصصی خود به تمرینات بدنسازی هم نیاز دارند و این تمرینات بدنسازی برای ورزشکاران نقش یک پشتیبان را دارد؛ چراکه ساختن یک بدن قوی که نیازهای ورزشکار را تامین کند به عملکرد او در ورزش اصلی‌اش کمک خواهد کرد، در عین حال که بدنسازی از آسیب دیدگی و فشار آمدن به بدن او هم پیشگیری می‌کند. این داستان قطعا برای رشته تنیس هم صادق است و همه‌ی قهرمانان تنیس در عین حال که تنیس کار می‌کنند، یک بدنساز تمام عیار و حرفه‌ای نیز هستند! اما نکته مهم در تمرینات بدنسازی برای تنیس این است که تمرینات توسط یک کارشناس حرفه‌ای باتوجه به نیازهای ورزشکار طراحی شود؛ چراکه هدف از بدنسازی برای تنیس در اینجا ساختن یک بدن درشت با عضلات تراشیده نیست، بلکه کمک به قدرت ورزشکار است.
یکی از مهمترین تفکراتی که صدمات ورزشی یک تنیس باز را به حداقل می رساند، این است که ورزش بدنسازی یا فیتنس را برای بالا بردن قابلیتهای خود در تنیس انجام دهد، نه اینکه تنیس بازی کند تا بدنش به فیتنس برسد. با این طرز تفکر هم از بازی تنیس لذت می برد و هم کمتر به صدمات ورزشی دچار می شود.
بدنسازی برای تنیس بازان باعث می‌شود:
1. کاهش آسیب دیدگی ورزشکار
تنیس یک ورزش پرفشار با حرکات تکراری است. حرکات تکراری وقتی در یک مدت زمانی معین به مقدار خیلی زیاد انجام شوند، مفصل یا عضله ورزشکار تحت خطر آسیب دیدگی قرار می‌گیرد. داشتن تاندون‌ها و رباط‌های تقویت شده، تعادل عضلانی بهتر و انعطاف و ثبات در مفاصل به ورزشکاران کمک می‌کند تا بدنی انعطاف‌پذیرتر و قدرتمندتر داشته باشند و در برابر آسیب‌های رایج مرتبط با تنیس، مانند کشیدگی شانه، آسیب‌های زانو و کمردرد در امان بمانند.
2. بهبود عملکرد ورزشی تنیسور در زمین بازی
تنیس یک ورزش پویا است که به حرکات انفجاری، تغییر جهت‌های سریع و ضربات قدرتمند نیاز دارد. تمرینات بدنسازی و عضلات قوی و پروش یافته به بازیکن کمک می‌کند در زمین بازی پرقدرت‌تر و بهتر عمل کند و راحت‌تر از پس مسابقه‌های طولانی و پرفشار برآید. داشتن عضلات قوی به خصوص گروه عضلانی پایین تنه، میان تنه و سرشانه به سرویس‌های قوی‌تر، پاسخ‌های موثرتر و حرکات سریع‌تر ورزشکار کمک می‌کند.
3. ذهنیت برنده
4. سرعت و چابکی ورزشکار
تقویت کدام عضلات برای بازیکنان تنیس لازم است؟
عضلات میان تنه، عضلات پشت و کمر، عضلات چهارسر ران و همسترینگ
بهترین تمرین‌های بدنسازی برای تنیس بازان
1. اسکات 2. پوش آپ 3. لانگز 4. پلانک 5. جامپ
انجام تمرینات بدنسازی برای بازیکنان تنیس بسیار مفید و موثر است و به افزایش قدرتی بدنی و بهبود عملکردشان در زمین کمک خواهد کرد. در این مطلب از اهمیت بدنسازی برای تنیس گفتیم و بهترین حرکات بدنسازی برای تنیس بازان را معرفی کردیم.
تنیس بازان  عزیز همین حالا وارد سایت
الو ورزش شوید و با عضویت در سایت در باشگاه‌های بدنسازی طبق روز و ساعت مدنظرتان کلاس‌های خود را انتخاب کنید؛ و به مربی و متخصص رشته بدنسازی یادآوری بشوید که تمرینات مخصوص برای تنیس را احتیاج داشته و هرزمانی که خواستید همرا با دوستانتان به صورت آنلاین به رزرو آنلاین زمین تنیس مورد قبولتان رجوع کرده، به اتفاق دوستانتان روز مفرحی را برای خود بسازید؛ لازم به یادآوری است اگر نیاز به هم‌بازی داشته باشید ما در الوورزش بهترین هم‌بازی ها را به شما معرفی کرده؛ سایت الوورزش در تلاش تمامی خدمات ورزشی را به صورت کامل در اختیارتان قرار دهد تا بهره‌مند شوید.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش