وبلاگ الو ورزش

معرفی بهترین تمرینات و حرکات چند مفصلی

معرفی بهترین تمرینات و حرکات چند مفصلی
سیستم‌های تمرینی مختلف وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های خوبی دارد، اما اگر دنبال تمرینات کارآمد، جامع، جذاب، چالش برانگیز و چند جانبه هستید که در زمان کوتاه بیشترین بازدهی و تاثیر را داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ تمرینات ترکیبی یا چند مفصلی بروید.
تمرینات چند مفصلی، همانطور که از اسمش پیداست تمریناتی است که چندین مفصل و گروه عضلانی را همزمان درگیر می‌کند و تمرین می‌دهد. یک مثال خوب از تمرینات چند مفصلی، اسکات است؛ هنگام اسکات چندین مفصل و عضله درگیر می‌شوند و تمرین داده می‌شوند. به همین جهت به حرکات چند مفصلی، حرکات ترکیبی هم گفته می‌شود. می‌توان گفت تمرینات ترکیبی یا چند مفصلی سنگ بنای یک برنامه بدنسازی حرفه‌ای و اصولی است؛ چراکه یک توجه جامع به همه عضلات و مفاصل دارد و برنامه بدنسازی شما را غنی‌تر و مفیدتر می‌‌کند. می توان تمرینات چند مفصلی را به نوعی تمرینات فانکشنال هم بنامیم؛ زیرا به سادگی نحوه حرکت طبیعی بدن ما در حین حرکات و نشست و برخاست‌ روزمره را شبیه سازی می‌کند.
تمرینات ترکیبی چه فوایدی دارد؟
1. کالری سوز بیشتر 2. ایجاد تعادل عضلانی 3. فانکشنال و کاربردی بودن 4. صرفه جویی در زمان 5. ساختن یک میان تنه قوی 6. سلامت و تحرک بهتر مفاصل 7. تحریک هورمون رشد 8. تقویت سیستم قلبی عروقی 9. تمرینات بسیار متنوع
معرفی حرکات
بدنسازی چند مفصلی یا ترکیبی:
اسکات، ددلیفت، پرس سینه، شنا سوئدی، بارفیکس
تمرینات چند مفصلی یا ترکیبی چندین عضله را به صورت همزمان هدف قرار می‌دهند و تقویت‌شان می‌کنند. این تمرینات کالری سوزی بالایی دارند و چون در خیلی از موارد جنبه هوازی هم پیدا می‌کنند، می‌توانند باعث افزایش سلامتی قلب و عروق نیز شوند. در این مطلب به طور مفصل از فواید مختلف تمرینات ترکیبی گفتیم و بهترین حرکات چند مفصله را معرفی کردیم؛ با عضویت در الو ورزش می‌توانید از به روز ترین اخبار ورزشی و خدمات ورزشی مطلع و بهره‌مند شوید.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش