وبلاگ الو ورزش

تمرین هوازی کسانی که می‌خواهند ورزش را آغاز کنند

تمرین هوازی برای کسانی که می‌خواهند ورزش را آغاز کنند
ورزش هوازی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که می‌خواهند ورزش کنند و فعالیت بدنی خود را افزایش دهند. انواع تمرین‌های هوازی برای شروع عالی هستند، زیرا به‌نسبت فشار کمتری به بدن وارد می‌کنند و می‌توانند لذت‌بخش باشند. ورزش هوازی فواید زیادی برای بدن دارد و با سوزاندن کالری و تنظیم اشتها منجر به کاهش وزن می‌شود، فشار خون را پایین می‌آورد و قند خون را کنترل می‌کند، از ناتوانی و مشکلات ناشی از افزایش سن جلوگیری می‌کند، حافظه و قدرت ذهن را تقویت کرده و به پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل کمک می‌کند، خشکی و درد مفاصل را کاهش می‌دهد، تنش‌ها را از بین می‌برد، خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد و کیفیت خواب را هم افزایش می‌دهد.
ورزش هوازی به هر ورزشی گفته می‌شود که ضربان قلب را افزایش می‌دهد و تمرکز آن روی تقویت ماهیچه‌ی قلب است. شما با کمک این ورزش‌ها می‌توانید دستگاه تنفسی را تقویت کنید، میزان عرق کردن را افزایش دهید و در نتیجه کالری و چربی بسوزانید
. ورزش هوازی با تقویت قلب شما باعث می‌شود دستگاه قلبی عروقی قوی‌تر شود و اکسیژن بیشتری به سلول‌های ماهیچه‌ای برسد. این وضعیت هم می‌تواند بدن را در شرایط چربی‌سوزی قرار دهد و سوخت‌وساز را تقویت کند. ورزش‌های هوازی می‌توانند بهترین گزینه برای کسانی باشند که فعالیت بدنی کمی دارند و می‌خواهند بالاخره ورزش کردن را آغاز کنند. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند در هفته دست‌کم 5 روز و هر بار دست‌کم 30 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط داشته باشید و هنگام تمرین میزان ضربان قلب خود را تا دست‌کم 50 درصد از حداکثر میزان آن بالا نگه دارید.
انواع گوناگونی از ورزش‌های هوازی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید و ببینید کدام یک برای شما و هدفی که دارید مناسب‌تر است. بهترین گزینه برای کسانی که فعالیت بدنی کمی دارند و اهل ورزش نیستند این است که کار خود را با پیاده‌روی آغاز کنند. پیاده‌روی یک ورزش فوق‌العاده و ساده است که فشار کمی به بدن وارد می‌کند ولی در عین حال می‌تواند منجر به کاهش وزن شود و شما را با ورزش کردن سازگار کند. با گذر زمان و انجام منظم پیاده‌روی می‌توانید به سراغ ورزش‌های شدید بروید و بدنتان را بیشتر به چالش بکشید.
اگر فعالیت بدنی بالاتری دارید می‌توانید از سایر ورزش‌های هوازی از جمله دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا، طناب زدن، روئینگ و همچنین تمرین‌های تناوبی و تنشی کمک بگیرید تا بدنتان را تقویت کنید. جدا از انواع مختلف ورزش‌های هوازی، شیوه‌ی اجرای آن‌ها هم می‌تواند فشار بیشتر یا کمتری به بدن وارد کند. شما ابتدا باید سطح تناسب اندام خود را مشخص و ورزش موردنظرتان را انتخاب کنید. برای شروع باید زمان کمتری را به ورزش اختصاص دهید و زیادی به خودتان فشار نیاورید. با گذر زمان، هنگامی که بدنتان به ورزش عادت کرد، می‌توانید مدت زمان ورزش را افزایش دهید و همچنین از شیوه‌های تمرینی تناوبی و تنشی یا انفجاری کمک بگیرید تا فشار تمرین‌های خود را افزایش دهید و نتیجه‌ی بهتری بگیرید. در ادامه انواع ورزش‌های هوازی را آورده‌ایم که می‌توانند برای شروع مناسب باشند و به شما کمک کنند فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و کالری بسوزانید. شما با توجه به سطح تناسب اندام و علاقه‌ی خود می‌توانید این ورزش‌ها را انتخاب کنید و با یک برنامه‌ریزی مناسب در هفته دست‌کم 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط داشته باشید.
از جمله ورزش‌های هوازی میتوان به این موارد اشاره کرد
1. پیاده‌روی سریع 2. دوچرخه سواری 3. دستگاه اسکی‌واره 4. دویدن 5. دستگاه پله‌نوردی 6. شنا کردن 7. دستگاه روئینگ 8. تمرین انفجاری یا تمرین تناوبی تنشی
ورزش فواید بسیاری برای سلامتی دارد و با توجه به این فواید هر کسی باید فعالیت بدنی خود را افزایش دهد و در هفته ورزش کافی داشته باشد. برای این کار جدا از هدف و انگیزه باید برنامه‌ریزی درستی هم داشته باشید و ورزش‌های مناسبی را انجام دهید
. تمرین‌های هوازی می‌توانند یک انتخاب عالی برای کسانی باشند که می‌خواهند ورزش کنند و فعالیت بدنی‌شان را افزایش دهند. ورزش هوازی انواع گوناگونی دارد که در این نوشته بهترین ورزش‌ها را بررسی کردیم. شما با توجه به علاقه و سبک زندگی‌تان می‌توانید این ورزش‌ها را به برنامه‌ی هفتگی خود اضافه کنید و از فوایدشان برای بهبود سلامتی، تناسب اندام و کاهش وزن بهره‌مند شوید.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش