وبلاگ الو ورزش

اهمیت گرم کردن بدن قبل از ورزش

اهمیت گرم کردن بدن قبل از ورزش
گرم کردن بدن در خانه یا باشگاه، پیش از ورزش ضروری است. تفاوتی ندارد که شما تازه‌کار باشید یا یک ورزشکار حرفه‌ای، در هر صورت حتما پیش از شروع ورزش، باید تمرینات گرم کردن بدن را انجام دهید. عضلات و مفاصل بدن ما در حالت عادی به اصطلاح خواب هستند و باید پیش از ورزش بیدار شوند. اگر می‌خواهید جسم و ذهنتان شما را در طول ورزش همراهی کند حتما قبل از ورزش خود را گرم کنید. سایت الوورزش مطلبی برای شما ایجاد شده که به اهمیت گرم کردن بدن بیشتر پی ببرید.
فواید گرم کردن بدن:
1. ایجاد آمادگی ذهنی لازم برای شروع تمرینات
2. فرصت دادن به بدن، عضلات و بافت‌ها برای آب‌رسانی بیشتر
3. افزایش تدریجی دمای بدن
4. حساس‌تر شدن اعصاب
5. کاهش احتمال آسیب‌دیدگی
6. افزایش اکسیژن‌رسانی به عضلات
7. بهبود کارایی و بهره‌‌وری عضلات
8. کاهش قابل توجه دردهای عضلانی

اگر قبل از شروع تمرینات ورزشی، بدن را به شکلی صحیح و به اندازه‌ی کافی گرم نکنید، احتمال کشیدگی عضلات به ویژه عضلات همسترینگ افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند. البته مسأله به همین جا ختم نمی‌شود و باید منتظر آسیب‌های بیشتری باشید؛ آسیب‌هایی مانند:
1. گرفتگی و درد عضلات
2. پارگی عضلات (ناشی از کشیدگی‌های شدید عضلات)
3. آسیب‌های ناشی از افزایش ناگهانی ضربان قلب
4. آسیب‌دیدگی مفاصل
5. گیجی (سرگیجه و عدم تعادل)

تفاوت تمرینات کششی با تمریناتی که برای گرم کردن بدن انجام می‌شوند
در شکل صحیح انجام تمرینات کششی، حرکت آرام بدن و نداشتن حرکت‌های ناگهانی و شدید، بسیار مهم است. اما در تمریناتی که برای گرم کردن بدن انجام می‌شوند، تمرینات هوازی با شدت کم مانند زانو بالا و پروانه‌ی آرام، جزو اساسی‌ترین تمرینات هستند. این نوع از حرکات هستند که به افزایش تدریجی ضربان قلب کمک می‌کنند و از آسیب‌های ناشی از افزایش ناگهانی و شدید ضربان قلب جلوگیری می‌کنند. تمرینات کششی برای ایجاد این آمادگی کافی نیستند و به تمرینات مکمل نیاز دارند.
اینکه چند دقیقه باید بدن را گرم کنید به این بستگی دارد که تمرینات اصلی شما چقدر طول می‌کشد. به طور کلی، برای یک ساعت تمرین، لازم است بین 5 تا 8 دقیقه برای گرم کردن وقت بگذارید.
گرم کردن بدن باعث گشادتر شدن رگ‌های خونی می‌شود. این پدیده به افزایش سرعت خون‌رسانی به بافت‌های مختلف بدن کمک می‌کند. وقتی ورزش می‌کنید، بدن شما برای تغذیه و آب‌رسانی به بافت‌ها و عضلات، به خون‌رسانی سریع‌تری نیاز دارد. به علاوه‌ی اینکه، این خون‌رسانی سریع‌تر باعث می‌شود عضلات هم عملکرد بهتری داشته باشند. همچنین گرم کردن بدن باعث افزایش درجه‌ی حرارت بدن می‌شود و از این طریق به بهبود عملکرد پیام‌رسان‌های عصبی کمک می‌کند. برخی از این پیام‌رسان‌های عصبی، سلول‌های شما را به فعالیت بیشتر تحریک می‌کنند. یکی دیگر از مزایای افزایش درجه‌ی حرارت بدن، بهبود سوخت‌وساز عضلانی و در نتیجه افزایش کارایی عضلات است.
با توجه به مطالب گفته شده سایت الوورزش در تلاش است تا کلیه خدمات ورزشی را به تمام علاقه‌مندان رشته‌های ورزشی مختلف ارائه کند.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش