وبلاگ الو ورزش

چگونه اسپک بهتری بزنیم در والیبال

چگونه اسپک بهتری بزنیم در والیبال
اسپک زدن یا همان تکنیک آبشار در والیبال ضربه‌ای سرنوشت‌ساز است که توپ را به زمین حریف می‌رساند و می‌تواند همین ضربه تیم شما را پیروز میدان کند. اسپک زدن مستلزم پرتاب توپ به سمت زمین حریف پشت تور است. شما باید منتظر پاسور بمانید تا توپ را در نزدیکیِ تور تنظیم کند و خود را به کنار توپ برساند، بعد هم بپرد و امتیاز را به‌دست آورد. اگر توپ قبل از این‌که تیم رقیب آن را بازیابی کند، با زمین برخورد کرد، تیم شما صاحب یک امتیاز خواهد شد.
1. برای اسپک زدن در موقعیت مناسب بایستید 2. برای اسپک زدن مراقب پاسور باشید 3. برای اسپک زدن بدنتان را در وضعیت مناسب قرار دهید 4. برای اسپک زدن اولین قدم را به سمت توپ بردارید 5. برای اسپک زدن با پای راست قدم به جلو بردارید 6. برای اسپک زدن استارت آخرین قدم را بزنید 7. برای اسپک زدن با وسط دست به توپ ضربه بزنید
تمرین اسپک زدن این‌بار با قدرت بیشتر:
1. برای اسپک زدن تمرین پا انجام دهید
وقتی در حال یادگیری آبشار زدن هستید، لازم است که تمرین پا را هم انجام دهید. باید به قدری والیبال را بلد باشید که حتی در خواب هم بتوانید آن را انجام دهید. از پشت خط حمله شروع کنید و به سمت توپ فرضی بروید. سعی کنید بر روی یک حرکت سریع و قدرتمند تمرکز داشته باشید.
2. برای اسپک زدن چرخش را به‌خوبی انجام دهید
یک توپ والیبال را بردارید و آن را مدام به سمت دیوار پرتاب کنید. توپ را بالا بیندازید و یا به سمت خودتان تنظیم کنید. حالا عقب‌نشینی و آبشار را تمرین کنید
. با خم‌کردنِ و چرخاندنِ بازو به سمت توپ، با ساعد به توپ ضربه بزنید. هر چه سریع‌تر بتوانید این کار را انجام دهید، آبشارهای قوی‌تری خواهید زد.
تمرین به‌صورت تک‌نفره بسیار خوب است، اما می‌توانید با یک شریک هم تمرین کنید تا توپ را برایتان تنظیم کند و بتوانید با رویکرد خودتان تمرین کنید، بپرید و بچرخید
.
بر روی تماس با توپ، حرکت مچ دست و ادامه کار تمرکز کنید
.
3. برای اسپک زدن ارتفاع پرش را بیشتر کنید
ارتفاع پرش شما به هدف کلی‌تان بستگی دارد، نه به آخرین قدم شما. باید با قدرت به سمت توپ حرکت کنید و هم‌زمان با خم‌کردنِ زانوها، بازوهایتان را سریع به سمت عقب به چرخش درآورید. وقتی می‌پرید، تمام بدنتان در یک حرکت باید به سمت بالا بچرخد و شما را در بهترین موقعیت ممکن برای آبشار قرار دهد.
هربار سعی کنید تا جایی‌که می‌توانید بالا بپرید و در بالاترین ارتفاع، آبشار بزنید. با یک آبشارزن تمرین کنید. این وسیله، توپ را در یک موقعیت بالا قرار می‌دهد و شما را وادار می‌کند تا بالا بپرید و در بالاترین ارتفاع، توپ را از روی آن وسیله به‌صورت آبشار بزنید.
4. برای اسپک زدن تمرینات قدرتی انجام دهید
5. برای اسپک باهم تیمی‌های خود کلمات رمزی بسازید
خیلی از تیم‌های والیبال از کلمات رمزی، موقعیت‌های خاص و استراتژی‌های دیگر برای گول‌زدنِ حریف خود استفاده می‌کنند
. تا جایی‌که می‌توانید برای پرت‌کردن حواس یا سردرگمیِ حریف خود تلاش کنید تا یک فضای خالی در پشت تور پیدا کرده و امتیازی برای خود کسب کنید.
در این مطلب در تلاش بوده‌ایم راهنمایی در زمینه‌ی اسپک زدن در والیبال برای شما در نظر بگیریم؛ سایت
الو ورزش با ارائه لیست کامل مربی ورزشی به شما کمک می‌کند بهترین مربی را انتخاب نموده و به صورت کاملا اصلی و تخصصی آموزش ببینید.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش