وبلاگ الو ورزش

والیبال

والیبال
والیبال یا توپ و تور یک ورزش گروهی است که در آن بازیکنان در دو تیم شش نفره، در دو سوی توری قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا بر پایهٔ قوانین بازی، توپ را از روی تور در زمین تیم مقابل فرود آورند. والیبال از محبوب‌ترین و شناخته شده ترین ورزش جهانی است. طول زمین والیبال 18 متر و عرض آن 9 است. هر تیم باید 3 ست از 5 ست بازی را ببرد تا بتواند پیروز شود. هر ست 25 امتیاز است و اگر به دست پنجم برود (دست نهایی مشخص کننده برنده) 15 امتیاز است. والیبال یا توپ و تور در سال 1895 در ایالات متحده آمریکاو توسط ویلیام جی مورگان ابداع شد و به‌سرعت در همه کشورهای جهان فراگیر شد؛ به‌طوری‌که در بازی‌های المپیک تابستانی 1960 برای نخستین‌بار در برنامه بازی‌های المپیک قرار گرفت و امروزه در سراسر جهان بازی می‌شود.
این رشته تقریباً برای تمام گروه‌های سنی مناسب است و وسایل بازی شامل توپ و تور است. امروزه بیش از 800 میلیون بازیکن والیبال در سراسر جهان وجود دارند که 46 میلیون تن از آنان از ایالات متحده آمریکا هستند
.
اصطلاح والیبال از ترکیب دو بخش والی به معنای رگبار یا شلیک به‌طور دسته‌جمعی و بال به معنای توپ و گلوله ایجاد شده‌است
.
در آغاز برای بازی والیبال قوانین خاصی تدوین نشده بود، هر فرد و در هر کشوری به میل خود و به طریق مختلف با توپ بازی می‌کرد. رفته‌رفته والیبال در مناطق و نواحی مختلف جهان گسترش می‌یافت. کم‌کم قوانینی برای این بازی وضع شد و روش‌ها و حرکات تکنیکی جایگزین حرکات قبلی گردید.
نکات مهم والیبال
1. در موقع زدن سرویس پای بازیکن نباید روی خط باشد.
2.
در موقع زدن سرویس نباید جسم بازیکن از موازات عرض زمین والیبال خارج شود.
3. در هنگام بازی دست یا بدن بازیکن نباید با تور برخوردی داشته باشد
.
4. اگر توپ بازیکن به آنتن برخورد کند خطای آنتن است
5. اگر توپ از بیرون از آنتن وارد زمین مقابل (یا عکس) خطای اوت است
.
6. تا زدن سرویس بازیکنان نباید بیرون از زمین باشند.
7. بیشتر از
6 بازیکن در هر تیم نباید داخل زمین باشند.
8.
زمانی که توپ در زمین شماست، حداکثر ضربات 3 تا است
9. هنگام بازی اگر پای بازیکن به‌طور کامل داخل زمین حریف باشد خطا محسوب می‌شود
.
پس از دریافت امتیاز توسط تیم، اعضای آن باید در جهت عقربه‌های ساعت در زمین بچرخند. این یک نکته مهم و جزو تاکتیک‌های والیبال سالنی به حساب می‌آید
. سایت الو ورزش برای علاقه‌مندان والیبال شرایطی را فراهم کرده است که بتوانند به صورت کاملا آنلاین از بزرگترین سامانه ورزشی آنلاین کشور اگر خدمات ورزشی نیاز دارند دریافت کنند این خدمات اعم از: اجاره زمین والیبال، خرید از فروشگاه‌ها و محصولات ورزشی، رزرو آنلاین مربی ورزشی مربوطه و آموزش شما با عضویت در سایت الو ورزش از کلیه امکانات سایت بهره‌مند شده و روز خوب ورزشی را برای خود ساخته‌اید.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش