وبلاگ الو ورزش

تمرینانت بدنسازی برای بسکتبالیست‌ها

تمرینانت بدنسازی برای بسکتبالیست‌ها
تمرینات بدنسازی بسکتبال است که استعدادها و توانایی‌های ورزشکار را برجسته و شکوفا می‌کند و به او فرصت حرفه‌ای شدن می‌دهد. تمرینات بسکتبال، مثل تمرین مهارت‌های حمله، دفاع یا بالا بردن سرعت را که همه انجام می‌دهند؛‌ این تمرینات قدرتی و بدنسازی مخصوص بسکتبال است که همه انجام نمی‌دهند و شما را از دیگران متمایز می‌کند!
اهمیت تمرینات بدنسازی برای رشته بسکتبال
بسکتبال یک ورزش عالی است و مهارت‌های متعددی مانند استقامت، قدرت، ارتباط و کار گروهی با دیگران را تقویت می‌کند. تمرین با وزنه برای بسکتبال، زمانی که به درستی و اصولی انجام شود، می‌تواند با افزایش قدرت، انعطاف‌ پذیری و حتی استقامت بازیکن کمک کند و به طور کلی سطح بازی او را ارتقا دهد.
بازیکنان می‌توانند با برنامه بدنسازی مناسب خودشان و زیر نظر مربی‌، به بهترین خودشان تبدیل شوند. فقط چند مورد از فواید و اهمیت تمرینات بدنسازی بسکتبال را در ادامه برایتان خواهیم گفت
.
1.
پیشگیری از آسیب دیدگی
2. افزایش سرعت ورزشکار
3. عضله‌های بیشتر و چربی کمتر
4. احساس بهتر و اعتماد به نفس
5. تکنیک‌ها و مهارت‌های بسکتبال

تقویت کدام ماهیچه‌ها برای بازیکنان بسکتبال ضروری و مهم است؟ در حقیقت همه عضلات! بسکتبال یک ورزش هوازی-قدرتی پرفشار است و باید همه عضلات‌تان ورزیده باشد اما اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، تقویت عضلات پایین تنه برای بسکتبالیست‌ها بسیار ضروری است. پرش‌های بلند، دویدن سرعتی و حتی پرتاب‌های قوی همه به عضلات پایین قدرتمندی نیاز دارند. یعنی عضلات چهارسر ران، باسن و ساق.
اما از عضلات بالاتنه و میان تنه بدن هم غافل نشوید چرا که به ایجاد استقامت عضلانی و قدرت لازم برای بازی حرفه‌ای کمک می کند
.
تا به اینجا دیدیم که تمرینات بدنسازی بسکتبال چقدر برای بازیکنان این رشته، ضروری است، اما سوال بعدی این است که کدام تمرینات بدنسازی برای یک بسکتبالیست مهم است و با چه برنامه ای باید تمرین کند؟ اکنون تعدادی از تمرینات قدرتی موثر و مهم برای بسکتبالیست‌ها را برایتان معرفی می‌کنیم
.
1. اسکات 2. بارفیکس 3. لانگز 4. اسکات پرشی 5. شنا سوئدی 6. پرس سینه 7. پرس سرشانه 8. تمرینات مربوط به ساعد و بازوها

توصیه می‌شود تمرینات لازم از مربی ورزشی و متخصص این رشته ورزشی گرفته سایت
الو ورزش با ارائه لیست کامل از مربی ورزشی به شما کمک می‌کند بهترین برنامه ورزشی را دریافت کرده و هرآنچه که احتیاج دارید در لحظه برایتان فراهم شود.
نکات مهم‌تمرین بدنسازی برای بازیکنان حرفه‌ای بسکتبال
1. سراغ حرکات چند مفصلی بروید (مقاله‌ای درباره حرکات چند مفصلی معرفی بهترین تمرینات و حرکات چند مفصلی مطالعه‌اش به شما توصیه می‌شود)
2. رژیم غذایی داشته باشید!
3. از مربی بدنسازی تخصصی برای رشته بکستبال کمک بگیرید
!
4.
از تمرینات هیت غافل نشوید.
5. ترکیب پلایومتریک را انجام دهید!
6. ریکاوری کافی داشته باشید!
بازیکنان بسکتبال برای داشتن بهترین عملکرد در زمین بازی و پیشگیری از آسیب دیدگی باید و تمرینات قدرتی و بدنسازی هم کار کند. انجام تمرینات بدنسازی بسکتبال باعث می‌شود تا مهارت ها و توانایی بازیکنان افزایش یابد. در این مطلب از اهمیت تمرینات قدرتی برای بسکتبالیست‌ها گفتیم و بهترین تمرینات بدنسازی بسکتبال را معرفی کردیم.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش