وبلاگ الو ورزش

سالن بسکتبال

"سالن بسکتبال"
بسکتبال یا توپ و سبد ورزشی گروهی است که در آن دو گروه پنج نفره در یک سالن مستطیل‌شکل به بازی می‌پردازند. هدف بازی پرتاب توپ به درون سبدهایی به قطر 46 سانتی‌متر و به ارتفاع 3.048 متر است که در دو سمت زمین قرار دارند و به تخته‌ای به نام (بک‌بُرد) متصل‌اند.
هر تیم باید توپ را به درون سبد تیم حریف بیندازد. در بازی بسکتبال هر تیم برای کسب امتیاز باید در محدوده پرتاب، توپ را به سمت حلقه پرتاب نماید زمانی که توپ وارد حلقه شد، تیم موفق به کسب دو امتیاز می‌شود. زمانی‌که بازیکنی از پشت خط سه امتیازی موفق به وارد کردن توپ درون حلقه شود سه امتیاز برای تیم در نظر گرفته می‌شود.
وقتی به دنبال پیدا کردن بهترین سالن بسکتبال هستید باید اطلاعاتی در خصوص ابعاد موارد موجود در خصوص این ورزش جذاب داشته باشید. زمین این رشته ورزشی به شکل مستطیل می باشد که سطح آن کاملا، سفت و عاری از هرگونه مانع و برجستگی است. به همین دلیل در ادامه اطلاعات دیگری در خصوص ابعاد بهترین سالن بسکتبال  به شما داده ایم تا دست به رزرو آنلاین سالن بسکتبال بزنید که بهترین است. ابعاد‌های بهترین سالن بسکتبال عبارت است از:
1. طول زمین 28 متر عرض 15 متر
2. پهنای خطوط طولی و عرضی 5 سانتی‌متر
3. شعاع دایره مرکز زمین و دالان 3 ثانیه 1.80 متر
4. فاصله دو خط دالان پناتی در روی خط عرضی 6 متر
5. فاصله نقاط پناتی تا خط عرضی زمین 5.80 متر
6. شعاع نیم دایره يرتاب 3 امتیازی
6.25  متر
7
. حداقل ارتفاع سقف سالن از سطح زمین 7 متر
وقتی به دنبال اجاره سالن بسکتبال هستید تا اوقات خوشی در آن برای خود و دوستانتان رقم بزنید در کنار داشتن ابعاد زمین، تور و ... بد نیست اطلاعاتی هم در خصوص ابعاد وسایل ورزشی داشته باشید تا دست به اجاره سالن بسکتبال تهران خوب و حرفه ای بزنید. به همین دلیل در ادامه برای رزرو آنلاین سالن بسکتبال اطلاعاتی در خصوص ابعاد وسایل ورزشی داده ایم که عبارت هستند از
:
1. پایه بسکتبال از جنس پایه فلزی است و حد اقل فاصله پایه تا خط زمین 40 سانتی متر باید باشد
.
2. جنس تخته از چوب، تلق و یا شیشه و رنگ تخته در سالن این بازی باید سفید باشد
.
3. طول و عرض تخته در زمین این بازی باید 105*150 سانتی‌متر باشد
.
4. ضخامت تخته این ورزش در سالن های بازی باید 3 سانتی‌متر باشد.
5. فاصله لبه پایین تخته تا زمین 2.75 متر است
.
سایت الو ورزش با ارائه اطلاعات سالن‌های بسکتبال سیع در این دارد که شما بهترین انتخاب را از طریق رزرو آنلاین داشته باشید و با خاطر آسوده اوقات خوشی را سپری کنید.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش