وبلاگ الو ورزش

باشگاه پدل

"پدل"
پدل نوعی ورزش مهیج است که توسط تمام سنین قابل اجرا می‌باشد. این ورزش زاده اسپانیا بشمار میرود و فدراسیون بین المللی آن هم با نام FIP در همین کشور واقع شده است.
بتوانیم ورزش پدل را به عنوان یکی از پراهیمت ترین ورزش های نوظهور معرفی کنیم که برای توسعه و گسترش تلاش می‌کند. پدل نوعی ورزش با زمینه ورزش‌های راکتی از جمله اسکواش و تنیس است که در کل بین دو نفر و یا دو تیم دو نفره قابل اجرا می باشد.
پدل را در زمینی مستطیل شکل به ابعاد 20*10 بازی می کنند . زمین این رشته ورزشی تلفیقی از اسکواش و تنیس است که با 4 نفر به صورت 2 به 2 اجرا می شود. راکت پدل از شکل خاصی برخوردار است. راکت هایی که زه ندارند و به جای آن کربن در آن ها به کار رفته است .طول این راکت ها 5/45 سانتی متر در 26 سانتی‌متر و 38 میلی‌متر هم ضخامت دارد. البته سطح مرکزی راکت دارای یک بند بوده است که برای حفظ ایمنی به مچ دست بسته و نصب می شود.توپ پدل وزنی بین 56 تا 4/59 گرم دارد و شبیه به توپ تنیس می باشد.
نحوه ی انجام این بازی بی شباهت به تنیس نیست. زمانی که حداکثر ست ها به عدد فرد برسد، 90 ثانیه استراحت برای ورزشکاران در نظر گرفته می شود. نکته ی جالب این است که در پدل هم مثل اسکواش از دیوار برای ضربه استفاده می شود و خط اوت وجود ندارد. در واقع توپ پس از یک بار برخورد به دیواره توسط بازیکن زده می شود.جنس زمین بازی از چمن مصنوعی یا سیمان به رنگ های زرد، آبی، و سبز است. مسابقه در پنج یا شش دور با تای برک (شکست وضع تساوی) انجام میگیرد
.
در سایت
الو ورزش این امکان برای همه علاقه‌مندان این رشته ورزشی فراهم شده است که به راحتی بتوانند با مربی ورزشی متخصص و مجرب آشنا شده و به صورت کاملا حرفه ای با رشته ورزشی آشنا شوند; همچنین اگر شما به دنبال اوقات مفرح و شاد که در کنار دوستانتان داشته باشید; و به دنبال زمین‌های تنیس هستید با عضویت بسیار آسان در سایت الو ورزش و استفاده از خدمات به راحتی با رزرو آنلاین زمین پدل مورد علاقه خود را یافته و با خاطری آسوده از اوقات خود لذت ببرید.


مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش