وبلاگ الو ورزش

گلف

گلف
در مورد ورزش گلف می توان گفت که خاستگاه اولیه گلف کشور اسکاتلند بوده است. اسکاتلندیها از زمانهای بسیار قدیم به این ورزش علاقه زیادی داشتند و برای انجام بازی های آن باشگاه هم داشتند که همه بازیکنان عضو آن بودند. گلف از همان زمان (قرن 15 میلادی) نیز به شیوه امروزی بازی می شد، توپ کوچک و سفید گلف را با چوب مخصوص روی زمین هل می دادند تا در سوراخی که در زمین چمن تعبیه شده بود بیفتد.
نخستین زمین گلف کشور در شهر مسجد سلیمان توسط انگلیسی‌ها انحصاراً برای پرسنل خود پایه‌گذاری شد. و پس از خروج انگلیسی‌ها به ایران واگذار شد. یکمین زمین چمن گلف کشور ایران در مجموعه ثامن شهر مشهد با مدیریت خانم بیتا طاهری احداث گردید.
تنها باشگاه ورزشی تهران که امکاناتی برای بازی گلف دارد، باشگاه انقلاب است. این زمین با شش کیلومتر درازا در برگیرنده
۶۰ هکتار چمن است اما، به سبب نبودن نورافکن کافی استفاده از این زمین به ساعات روز محدود می‌شود. (زمین‌های گلف دیگری نیز در اهواز، مسجد سلیمان، آبادان و اصفهان وجود دارد که همگی خاکی هستند). در زمین گلف باشگاه انقلاب مسابقه‌هایی هم برگزار می‌شود که مسابقه‌های پایان فصل، مسابقه‌های جام دیپلماتیک، مسابقه رده جوانان و بزرگسالان، مسابقه‌های قهرمانی باشگاه‌های کشور و مسابقه جام فجر از آن جمله است.
گلف آن دسته از ورزش هایی می باشد که در کشور ما افراد زیادی به سراغ آن نمی روند به نظر شما دلیل آن چیست؟ ابتدایی ترین دلیلی که خیلی از افراد به دنبال آموزش گلف و فعالیت در آن نمی روند پر هزینه بودن می باشد و فکر می کنند این رشته ورزشی تنها برای ثروتمندان است در حالی که سخت در اشتباه هستند. گلف یکی از بهترین و پرطرفدار ترین رشته های ورزشی در تمام دنیا می باشد که امروزه به واسطه اینترنت و مطالب آموزش در خصوص آن یادگیری اش سخت نیست. تنها کمی انگیزه می خواهد تا فرد مهارت ها و تکنیک های لازم را از راه دور یاد بگیرد و سپس به سراغ تهیه وسایل مورد نیاز آن بروید. در این ورزش که در فضای باز انجام می شود فرد باید سعی کنید با استفاده از چوب خود توپ را درون سوراخ تعیین شده بر روی زمین بیندازد که انداختن این توپ در سوراخ کار راحتی نیست و باید مهارت ها و تکنیک های لازم را بلد باشید.
همان طور که در ابتدا اشاره شد خیلی از افراد به دلیل اینکه فکر می کنند گلف برای ثروتمندان است قید علاقه خود را می زنند و به سراغ آن نمی روند درحالی که اینطور نیست و این افراد سخت در اشتباه هستند. تنها کافیست سری به کلاس های گلف بزنید تا متوجه هزینه کلاس های این رشته ورزشی همانند سایر رشته های ورزشی شوید و مشاهده کنید هزینه آموزش گلف مانند رشته های ورزشی دیگر بالا نیست
. برای آنکه با زمین های گلف در سراسر کشور آشنا شوید سایت الو ورزش با ارائه لیست کامل کلاس‌های آموزش گلف به شما کمک می‌کند بهترین زمین گلف و بهترین مربی ورزشی  را یافته و با خاطری آسوده به صورت اصولی آموزش ببینید. همچنین برای تهیه محصولات ورزشی گلف تنها لازم است به سایت مراجعه کرده و سبدخریدتان را پرکنید.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش