وبلاگ الو ورزش

ویژگی‌های زمین گلف

ویژگی‌های زمین گلف
بازی گلف در فضای باز و عموما در بین درختان و چمنزارها با پستی و بلندی‌های طبیعی انجام می‌شود که این امر باعث آسایش و آرامش درونی فرد می‌گردد.
ورزش گلف یک ورزش خانوادگی محسوب می شود و تمام اعضای خانواده می توانند بدون هیچگونه محدودیتی به تمرین گلف بپردازند زیرا پوشش لباس ورزشکاران این رشته بطور کاملاً مطلوبی می باشد که این موضوع بویژه به منظور توسعه و تعمیم ورزش بانوان که تا حدودی در مکان‌های باز ورزشی محدودیت دارند، بسیار ارزنده و قابل توجه است
.
زمین گلف حدود 30 تا 40 هزار متر مربع وسعت دارد. برای بازی گلف کفش ویژه میخ‌داری نیاز است تا به هنگام ضربه زدن پای بازیکن نچرخد. لباس گلف هم برای راحتی حرکت بدن و از جنس مخصوص درست شده است. زمین استاندارد گلف داری 18 حفره است. فاصله حفره‌ها از نقطه شروع و از یکدیگر متفاوت بوده و معمولاً بین 100 تا 600 یارد متغیر هستند که در این فواصل موانع گوناگونی از قبیل موانع آبی و شنزار و چمنزارهای بلند و پرپشت طراحی و گنجانده شده است.
زمین بازی گلف دارای ویژگی ها و اصطلاحاتی می باشد که با دانستن آن‌ها بهتر و کامل‌تر می توانید به آموزش ورزش گلف بپردازید. به عبارتی صریح‌تر اگر ویژگی‌ها و اصطلاحات زمین بازی گلف را بشناسید اطلاعاتتان در این زمینه کامل خواهد شد. به همین دلیل ما در ادامه به شرح مختصر ویژگی‌ها و اصطلاحات زمین بازی گلف پرداخته‌ایم که عبارت هستند از
:
Teeing groundè منطقه شروع هر بخش از بازی گلف
water hazardè  مانع آبی در مسیر گوی گلف
roughè  به معنی ناصاف، دشوار و ناهموار
out of boundsè  خارج شدن توپ از محدوده زمین
sand bunkerè  قسمت بدون چمن زمین گلف
Fairwayè قسمت چمن کاملا کوتاه شده بین نقطه شروع و پایان گلف
putting greenè چمن سبز نزدیک محل سوراخ گلف
flagstickè چوب پرچم گلف
hole حفره
Par3è توپ باید با سه ضربه وارد سوراخ بشود
Par4è توپ باید با چهار ضربه وارد سوراخ بشود
Parè توپ باید با پنج ضربه وارد سوراخ بشود
سایت
الو ورزش
با ارائه لیست کامل زمین‌های گلف در سراسر کشور کمک می‌کند که علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در هرجایی که هستن نزدیک‌ترین زمین‌های گلف نمایش داده شود تا بدون دغدغه سر ساعت تعیین شده حضور برسانند و از یک روز ورزشی لذت ببرند.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش