وبلاگ الو ورزش

همه‌چیز درباره بازی اسنوکر و قوانین آن

همه‌چیز درباره بازی اسنوکر و قوانین آن
بازی اسنوکر یکی از محبوب ترین بازی های سالنی در جهان است. نوعی از ورزش بیلیارد است که یک میز پوشیده از نمد با شش پاکت (سوراخ) در آن دارد. هدف بازی اسنوکر این است که با نشانه گیری با چوبی نازک، گروهی از توپ‌های رنگی را به ترتیب درست پات کنید. بازی اسنوکر به دقت و تمرکز قابل توجهی نیاز دارد و پیچیدگی قوانین آن، تسلط بر آن را نسبت به سایر بازی های بیلیارد مانند ایتبال یا ناینبال دشوارتر می کند. با این حال، هنگامی که با آموزش صحیح آن را یاد بگیرید، اسنوکر مانند سایر بازی های محبوب بیلیارد راهی سرگرم کننده برای به چالش کشیدن حس آگاهی و کنترل فضایی شما خواهد بود.
قوانین بازی اسنوکر
1. امتیاز بیشتری نسبت به حریف خود کسب کنید تا برنده بازی اسنوکر شوید

برای تضمین پیروزی در بازی اسنوکر، باید بازی را با امتیاز بیشتری نسبت به بازیکن دیگر به پایان برسانید. یعنی شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید در هر نوبت امتیاز کسب کنید. اسنوکر در ابتدا می تواند مشکل باشد، اما با گذشت زمان یاد می گیرید که چگونه ضربات خود را برای اجرای جدول قرار دهید و از هر نوبت بهترین استفاده را ببرید.
2. میز بازی اسنوکر را به درستی بچینید

قبل از اینکه بازی را شروع کنید، توپ ها باید در پیکربندی مناسب چیده شوند. هر کدام از توپ های رنگی محل خاصی روی میز دارند. 15 توپ قرمز به صورت مثلثی در انتهای میز چیده می شوند، توپ صورتی درست در جلوی راس مثلث و توپ سیاه چند اینچ پشت توپ های قرمز قرار دارد. توپ آبی در مرکز قرار دارد. توپ های زرد، قهوه ای و سبز به صورت افقی در انتهای میز کنار هم قرار گرفته اند. هر بازیکنی که بازی را شروع کند با توپ سفید از داخل نیم دایره ی تعیین شده باید توپ های قرمز را بریک (اولین ضربه به توپ های قرمز را بریک می نامند) کند.
3. برای کسب امتیاز بیشتر باید توپ قرمز و رنگی پات کنید
.
4. در انتها بازی اسنوکر توپ های رنگی را به ترتیب درست پات کنید.
ضربه زدن در بازی اسنوکر
چوب را راحت در دست بگیرید. چوب را از قسمت زخیم آن بگیرید و هرچه به انتها نزدیک‌تر شوید، کنترل و دقت بیشتری در ضربه هایتان خواهید داشت. مطمئن شوید که محل قرارگیری دست شما راحت و ایمن است تا از جابجایی هنگام هدف گیری جلوگیری شود. چوب های اسنوکر تا حدودی سنگین‌ هستند و نوک‌های باریک‌تری نسبت به چوب های مورد استفاده در سایر بازی های بیلیارد دارند. با یک نوک باریک، بازیکن می تواند هدف گیری خود را با دقت بیشتری دستکاری کند. اینکه چقدر بالا یا پایین برای قرار دادن دست روی نشانه انتخاب می‌کنید، بیشتر به سلیقه شخصی بستگی دارد.
توپ ها را با ضربه مستقیم پات کنید. همچنین می‌توانید از کوشن ها یا لبه‌های میز استفاده کنید. توپ ها در طول بازی در موقعیت های مختلفی قرار خواهند گرفت. هر بار که نوبت شما می‌رسد، کمی وقت بگذارید و ضربات خود را با دقت بزنید
؛ با توجه به مطالب گفته شده اگر به بازی اسنوکر علاقه دارید همین حالا وارد سایت الو ورزش شوید؛ اگر نیاز به مربی ورزشی دارید با انتخاب مربی به صورت اصولی آموزش ببینید، همچنین اگر نیاز به همبازی دارید با عضویت در سایت الو ورزش همبازی خودرا انتخاب کنید و بدون دغدغه در زمانی که تعیین کرده‌اید حاضر شده و بازی کنید. سایت الوورزش با فراهم آوردن تمام خدمات ورزشی در تلاش است هرآنچه را که در لحظه با آن نیاز دارید را برایتان فراهم کند.

اینستاگرام الوورزش