وبلاگ الو ورزش

اسب سواری و هر آنچه درباره آن باید بدانید

اسب سواری و هر آنچه درباره آن باید بدانید
اسب سواری یکی از لذت‌بخش‌ترین و بهترین ورزش و تفریحات امروزی محسوب می‌شود. اسب سواری این امکان را می‌دهد که ضمن تجربه رابطه‌ای نزدیک با اسب، این حیوان نجیب، به طبیعت نیز نزدیک شویم. همچنین این فعالیت مفید به ما امکان می‌دهد در مسیرهای جنگلی با اسبمان همراه شویم و از مناظر پیش‌رو لذت ببریم. از سمت دیگر با فراگرفتن سوارکاری ما می‌توانیم ورزش‌هایی مانند پرش، درساژ،Eventing یا چوگان را نیز تمرین کنیم. اسب‌ها در طول تاریخ همیشه برای انسان سودمند بوده‌اند؛ چه آن زمان که او را از میان دشت‌ها به مقصد می‌رساندند و چه وقتی همپای او در جنگ‌ها و رزم‌ها شرکت می‌کردند.
در طول دوره قرون وسطی، که بین قرن‌های 5 و 15 وجود داشت، اسب‌ها براساس کاربردشان و نه نژاد و گونه، طبقه‌بندی می شدند. به عنوان مثال، شارژرها (chargers) اسب‌های جنگی بودند، در حالی که کارتورسیزها (carthorses) برای حمل و نقل با گاری‌ها بودند. این نکته را فراموش نکنید که فرهنگ اسب سواری باستانی به سبک‌های فعلی اسب سواری کمک بسیار زیادی کرده است.
درساژ یا :Dressage
این سبک سنتی اسب سواری در واقع یک شکل افراطی از سوارکاری است. این سبک معمولاً در مسابقه انجام می‌شود و طی آن سوار و اسب باید یک سری حرکات را به‌صورت حفظی انجام دهند. این سبک به منظور توسعه توانایی ورزشی اسب و در نتیجه تربیت بهترین اسب سواری است. اسب‌های درساژ به طور منظم در بازی‌های المپیک شرکت می‌کنند و رویدادهای مهم خود را دارد. طی این مسابقات سوارکار و اسب با امتیاز دادن از 10 نمره قضاوت می‌شوند. نژادهای اسب مورد استفاده برای این سبک ترجیحا سواری انگلیسی، باروک، اندلسی و نژاد کمیاب Lipizzan هستند.
سبک رویداد یا
 Eventing:
Eventing  یکی دیگر از سبک‌های اسب سواری انگلیسی است. این سبک شامل درساژ و همچنین پرش نمایشی و کراس کانتری است. اغلب به آن رویداد سه روزه می‌گویند که هر روز نشان‌دهنده رشته‌ای متفاوت است. این سبک از آزمون سواره نظام نشات می‌گیرد که برای نشان دادن تسلط بر سوارکاری استفاده می‌شد. ترکیب رشته‌ها این روش را به یک روش بسیار چالش‌برانگیز اسب سواری تبدیل کرده است. مربی سوارکاری در این روش باید سعی بسیاری برای آموزش صحیح تمام این اصول به اسب داشته باشد.
سبک استقامتی در اسب سواری
در سبک استقامتی، اسب سوار مسیرهای طولانی بین
25 تا 500 مایل را می‌دود. بررسی‌های سلامت هر 25 مایل یکبار انجام می‌شود تا از سلامت سوار و اسب اطمینان حاصل شود. این رویداد در اوایل قرن بیستم شروع شد و به عنوان روشی برای آزمایش سواره‌نظام بود. در آن زمان، این رویداد 5 روز به طول می‌انجامید و اسب سواران 300 مایل را طی می‌کردند. سوارکاری استقامتی در دهه 1950 به یک ورزش تبدیل شد و امروزه در برخی از کشورها همچنان محبوب است.
با توجه به مطالب گفته شده به تعدادی از مسابقات اسب سواری اشاره شد؛ سایت
الو ورزش با در نظر گرفتن علاقه‌مندان و طرفداران این رشته ورزشی تمام خدماتی که برای این رشته ورزشی به آن نیاز دارید فراهم آورده است که شامل رزرو آنلاین کلاس اسب سواری، انتخاب و رزرو کلاس‌های مربی ورزشی و تمام ابزار و وسایلی که برای اسب سواری به آن احتیاج دارید را می‌توانید از محصولات ورزشی سایت الو ورزش تهیه کنید.

مقالات مرتبط

اینستاگرام الوورزش